Mitt aprilskämt!!

Jag är HELT slut efter att ha jagat folk som kunde hjälpa till med mitt aprilskämt... Men FY FASEN så bra det blev!

Hur ska man förklara det här så att det blir begripligt...?

Jag försöker:

 

Suzzen visste att jag ville hälsa på henne i STHLM, och att jag faktiskt HADE möjlighet att låna gratis bil ner nu i dagarna.

Men jag sa att jag absolut INTE skulle komma oanmäld!

 

Under dagen, alltså idag, så låtsades jag vara "kryptisk" "hemlig" och "skum" när jag pratade med henne, och jag åkte bil när jag pratade med henne i telefonen, så hon förstod att jag var på väg någon stans.

Hon visste att det var nån hemlis jag hade och hon ville veta vad det var!

Jag sa att hon skulle få reda på det ikväll!

Hon frågade NÄR!

Jag räknade väldigt tyst, "tre, fyra, fem..."

Hon sa, -Vad RÄKNAR du?? Är du på väg HIT??? Vart ÄR du nån stans??

Jag sa väldigt stakande och tveksamt: "Jag är... öhh... på väg... hem.." så hon trodde att jag ljög!

Hon sa: -Det är du inte ALLS, du är på väg HIT! Du har tagit en såndär gratis bil!!

-Nej nej, sa jag...

 

Alltså, Hon trodde att jag försökte dölja en resa till henne.

Men jag skulle INTE ALLS hälsa på... Jag var faktiskt här i Härnösand hela tiden.

 

Jag hade, efter ca 30 telefon-påringningar, och 8 lååånga förklarande samtal, lyckats snoka rätt på en granne i samma trappuppgång som Suzzen, och jag frågade om HON ville hjälpa mig med ett aprilskämt.

Denna granne kände till Suzzen, och hade hälsat på henne härom dagen i trapphuset.

Jag bad denna granne, under tiden som vi pratade i EN telefon, att gå till Suzzens ytterdörr i trapphuset.

Och MEDAN jag pratade med Suzzen i en ANNAN telefon, så sa jag till Suzzen, och låtsades läsa på deras ytterdörr:

"Jaha, Lindberg och Goude... Undrar vem som bor här..."

När jag sa det, så plingade hennes granne på dörren så Suzzen skulle tro att det var JAG...

Suzzen SKREK till mig i telefonen:

-JAG VISSTE DET!! DU ÄR HÄÄÄÄÄR!!!!

Thomas sa tydligen då i bakgrunden till sina vänner i sin telefon - Jaha, nu får vi besök.

 

Suzzen kastade på luren, för varför skulle vi prata där, då jag var utanför dörren.

Hon skyndar sig att öppna dörren, men då står hennes granne där...

Suzzen såg säkert ut som ett frågetecken, och eftersom jag pratade med grannen i telefonen så hörde jag ett par förvirrade kommentarer utväxlas...

-Men, vad gör DU här... ?

Grannen svarar: -Ja, det får du ta med din kompis, har du inte henne i luren?

-Nä, den la jag på, men vaddå, KÄNNER ni varandra???

-Nä, hon ringde bara upp mig för det här.

Suzzen skriker ut: MEN JÄVLA KÄRRINGJÄVEL!!!

Sen räcker grannen över telefonen till henne för att prata med mig, och Suzzen snubblar fram några skratt/skrik/svordomar/och massa mummel.

Hon lät både hysterisk och förvånad!!

 

I alla fall så säger vi hejdå, grannen får tillbaka luren, jag tackar grannen JÄTTEMYCKET för hjälpen, säger hejdå, och ringer upp Suzzen på hennes telefon.

Jag hade tom. åkt till mammas trappuppgång för att det skulle eka när jag lurade henne, vilken Suzzen faktiskt kommenterade :)

 

Hon försökte smälta det hela och lugnade så småningom ner sig, och vi utbytte planeringar mot känslor.

 

Sen säger hon: "Men du är inte HÄR nu ÄNDÅ??? För att dubbellura mig??"

Men nä. Fast jag HADE gjort det om jag hade haft den där gratisbilen, och om det inte var för att jag visste att de ville ha en helg själva nu eftersom förra helgen hade de besök. :)

Vilket SÅKLART var förståeligt!

 

Suzz sa sen att hon tänkte skälla ut mig om jag var där på riktigt, men sen kasta sig i armarna och ge mig en kram!

Så det hade inte varit HELT förgäves om jag nu hade åkt dit ^^,

 

Jag har aldrig lurat någon så här förut, och ACK så kul det var!!!

Ja, Du kan vänta dig MER sånt här!! Och det behöver INTE vara 1:a april för det ;)

 

Jag fick förresten sedan ringa upp den grannen och försäkra henne om att det inte var till HENNE som Suzzen skrek "Jävla kärring" till, Det kunde misstolkas eftersom Suzzen inte pratade med mig direkt i telefonen då, men hon hade inte alls tagit det så :)

Så nä, Suzz, du behöver INTE skämmas när ni ses i trappen. Inte för DET i alla fall :)

Du kanske får ett flin av henne för att du blev lurad ;P

 

 

Tack för ett skitgott skratt!!!

 

Puss puss min söta älsklingsloppa!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0