Charlie VS Räven

NEJ NEJ NEJ!!!
Jag VILL inte!!!

Charlie blev ju illa sargad i onsdags, 6/4 när han var ute, och det lutar mer och mer mot att förrövaren är en räv.
Och tydligen så blev det VÄRRE än vad jag trodde...!!!
Jag trodde det bara var ett litet sår långt ut på örat, men då är det ytterligare ett JÄTTESTORT tugghål längre ner som nu är fullt med hår, var, blod och skorpor. 
Och så är det ett till, litet hål ännu längre ner som går helt igenom huden, så det har runnit ner blod och var i hörselgången och är alldeles kletigt.
Vi har försökt tvätta med koksalt, jod och det bästa av allt: väteperoxidlösning...
Det går ju, men det är så mycket hår i, och så är det som en ficka i huden där alla de här tre hålen är sammankopplade, och det bara vandrar blod och var där... Så jag får faktiskt se mig som besegrad och ska ringa veterinären i morgon bitti! (och jag ska läsa till undersköterska...??)
Nä, men det hade faktiskt varit lättare att rengöra och pyssla om inte Tony varit så allergisk.
Han klarar inte av att sitta med Charlie i knäet när jag ska hålla på å pyssla. Det kliar jättemycket för honom, han blir snorig och hemsk, och så slutar det med Bricanyl för honom.

Just nu har Palle-mannen tratt på sig, och ska få ha det i alla fall över natten. Får väl se hur det ser ut imorn.
Han är VERKLIGEN JÄTTEDUKTIG!!

Fast jag vet ju vem jag hade velat ha här hos mig när jag ska fixa sånt här...

Jag dricker så gräsligt mycket te numera... Jag måste se om det går att få tag i ett RÖTT te som smakar som earl grey... Det är sååå gott med massa massa citron i :)
Jag ska eg. inte dricka svart te, eftersom jag får svårt att sova, plus att det är vätskedrivande.

Jag ska posta tillbaka provbågarna imorn igen, och så ska jag beställa en omgång till. Jag kan faktiskt hålla mig med att bestämma mig för glasögon tills jag sett ett gäng till, eftersom deras leverans går så otrooligt fort, så jag behöver inte vänta mer än en dag!

Jag ska ringa veterinären first thing imorgon, sen ska jag ringa och boka tid med läraren, och hinner jag så ska jag träna med gänget, sen blir det hem och dammsuga lite, och så plugga lite.

Hade ju hoppats på att jag skulle få ordning på skallen under dagen, men nix, nop, nada... Vettet verkar inte vilja infinna sig... *suck* Jajja, det kommer väl så småning om!!

Nu ska jag ut med Indra. Tydligen så måste jag VÄCKA henne *skratt*

Håll tummarna för Charlie och hans öra!!!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0