Första utgången för Charlie, studielån

Förresten, INNAN jag bloggar "på riktigt" så ska jag se om jag ids göra en sån där knäpp lista som så många bloggare gör nu...
KANSKE jag ids!! 

  • Namn: Lena Victoria Therese Olaisen, kallas TinTin

  • Piercingar: Näsa, tunga, och 5 hål i ena örat, om det räknas

  • Tatueringar: 3 st. Ett hjärta, en panter och en stor ros.

  • Längd: 169 cm

  • Skostorlek: 39,5 för att vara exakt.

  • Hårfärg: Egentligen sådär råttfärgat, men nu typ mörk kastanj.

  • Fräknar:

  • Motto: Vet inte... "Med båda fötterna på jorden kommer man inte långt" Och det som inte                                      dödar det härdar"


  • Kär? GRYMT kär!

  • Önskar du att du bodde någon annanstans? Nä, vi har nyss köpt drömhuset, och jag vill bo här för ALLTID!!!

  • Tycker du att du är attraktiv? Nä, inte attraktiv, men om jag fixar till mig, och har en bra dag, så kanske 6 av 10... typ.

  • Dricker du? Typ 2 gånger per år, å DÅ tar jag igen för resten av de nyktra helgerna...

  • Röker du? Nej INTE ALLS sedan september 2010!

  • Vilket schampo använder du? Clerasil mjällschampo -Men, du har ju inte mjäll! -Nä, just det... *skratt*

  • Vilken parfym använder du? Helst Alyssa Ashleys musk, men har en variant av Cascada nu.

  • Vad är du rädd för? Fästingar, tvestjärtar, att riva i kartong, och att bli falskt anklagad.
  • Gillar du att tvätta? Nja, men jag ogillar det mindre nu när vi har en UNDERBAR tvättstuga!
  • Gillar du berg- och dalbanor? Ja, jag ÄLSKAR dem!


    Senaste...

  • Filmen du hyrde? Oj, det kommer jag faktistk inte ALLS ihåg... vi hyr aldrig film

  • Filmen du köpte? Ingen aning där heller...

  • Låten du hörde: Metallicas Unforgiven

  • Låten du laddade ner? Ingen aning!

  • Personen du ringde? Suzzen alldeles nyss!

  • Personen som ringde dig? Min studievägledare

  • TV-program du såg? Hmm... minns inte, typ nån såndär polis-realityprogram på "Reality tv"

  • Person du tänkte på? Tony, och undrade om det går bra på jobbet och när han kommer hem.


    Favorit...

  • Låt: Vet inte. Det mesta typ hårdrock, tror inte jag har nån speciell låt just nu.

  • Sak att göra: Lyssna på musik

  • Sport: Gillar inte sport alls, men att utföra så måste det vara rida.

  • Dryck: COCA COLA!!!

  • Kläder: Vet inte... Ett par jeans och nån av tröjorna jag köpt på Sweden Rockshop.

  • Film: Kan inte komma på det såhär på en gång.. Men en gammal som jag gillar är "5:e elementet"

  • Bil: En praktisk: Volvo, Snygga: Volvo P1800, en tidigPorsche 911 och en tidig Jaguar.

  • Serie: The Big Bang Theory, Two and a half men, Cougar Town... bland andra.


    Har du någonsin...

  • Gråtit över en pojke? Ja, jösses, det var många i unga år ;)

  • Gråtit över en flicka? Ja, senast för ett par veckor sedan, 14 timmar i sträck! Ett av mitt livs ABSOLUT jobbigaste stund!

  • Ljugit för någon? Ja, flera stycken flera gånger, men jag ljuger inte längre. Orkar inte hålla på med sånt skit. Det kan komma en vit lögn för någon angående mig själv. Men det är nog allt.

  • Varit i slagsmål? Ett par gånger. Jag blev avbruten en gång, och en annan gång var det bara jag som attackerade. :P

  • Blivit arresterad? Nej aldrig haft kontakt med polis i det avseendet.

  • Träffat någon från internet IRL? Ja, flera stycken faktiskt :) Och det har gått bara fint :)


    Antal...

  • Gånger du varit kär? OJ!! På RIKTIGT kär och älskat, så är det 2 ggr. Men kär även i skolåldern så räcker inte båda händerna till...

  • Gånger ditt hjärta brustit? Ja... av killar och kärlek så är det väl ett par stycken, med familjen så är det 3 gånger. Med en vän så är det 1 gång.

  • Hjärtan brustet på grund av dig? Jag vet garanterat 3, men det kan vara 4.

  • Tjejer du kysst? Oj... ja, typ 5-7 stycken kanske

  • Personer från grundskolan du fortfarande har kontakt med? Hmm... Jag har nog inte nån större kontakt med någon av dem, annat än via facebook.

  • Gånger ditt namn varit med i tidningen? Tidningen vet jag inte, men tv typ 3 gånger.


    Senaste...

  • Boken du läste? Min skolbok "Etik och livsfrågor"

  • Personen du fick e-mail av? Suzzen

  • Personen du fick brev av? PERSONLIGT brev, så var det från Tonys gamla chefs dotter Wilma!

  • Personen du fick sms av? Bekräftelse om mötet idag...

  • Gången hela din familj åt middag tillsammans? Syskonen var samlade vid midsommar i fjol, annars var det nog på brorsans bröllop.

  • Saken du köpte? SAK... ja, det måste vara ett nagellack.

  • Vad har du gjort idag? Varit på möte, och letat Charlie.. haha! Annars har jag inte hunnit göra nåt.

  • Var det kul? Ja, mötet var trevligt.

  • Brukar du svära mycket? Jag har dragit ner MYCKET på det :)

  • När stiger du upp på morgonen? Det beror på om jag ska upp eller inte. Men jag försöker att ta mig upp vid 10-11 på helger.

  • Vad har du på dig? Just nu, ett par grå jeans och en kortärmad svart top med hålnitar nertill.

  • Vad ska du göra ikväll? Städa lite, trolla fram lite mat, och slöa framför tv:n.

  • Vad är du allergisk mot? Nickel, vissa läpprodukter, och vissa hudprodukter typ ansikts- och kroppskrämer.

  • Var har du ont? Oj, det hade varit enklare om frågan ställdes för någon vecka sedan... Ryggen, bäckenet, huvudet, och knäet

  • Använder du hårspray? Ja, nu när jag har kort hår -MASSOR!! *skratt*

  • Kan du stå på händer? Nu med min dåliga kropp så vågar jag inte prova.

  • Håkan Hellström eller The Ark? Pest eller kolera... Måste jag välja så tar jag The Ark.

  • Salt eller socker? Tyvärr socker! jag ser det som ett GIFT! Jag är inne i ett beroende av det. FÖRSÖKER avvänja mig men...

  • Gillar du ketchup? Ja, men inte till pannkaka!!

  • Är du glad nu? Ena foten på plattan, den andra i frysen... Men ja, det lutar mest mot glad :)

  • Var du glad igår? NÄÄÄ! Jag hade jätteont i ryggen, migrän och ångest...

  • Vad dansar du till? Alkohol...
  • Stockholm är... ? Sveriges huvudstad med invånare som har JOBBIG dialekt, men hyser även min bästa vän.

  • Göteborg är... ? Ett ställe jag bara varit till en gång, dit jag inte vill flytta, men gärna hälsar på en god vän!

  • Kan du sjunga? Ibland, men jag VET när jag sjunger falskt!

  • Spaghetti eller makaroner? Absolut makaroner!

  • Land du vill besöka? Ja... det är många, men Thailand är ett. :)

Ja, jag LYCKADES hela listan idag!!
Jag ska lägga upp en till vid nästa blogg, där man ska lägga in bilder. 
Den blir kanske lite roligare :)





Så HIMLA trött nu! Jag vet inte om jag ska skylla på sommartidsomställningen, eller om det kanske är för att jag hade "PCOS-huvudvärken" igår, och den även hänger kvar idag...
Jag tog mig i alla fall iväg på möte idag, men det blev ingen träning.
Jag har tid hos sjukgymnasten på torsdag och jag vill vänta med att träna tills jag varit där.


Studievägledaren Sofi ringde idag, och jag passade på att ställa lite frågor angående studielån och sånt.
Hon sa att det var bara att skaffa e-legitimation och logga in på CSN.se och fixa det därifrån!
Verkar rätt enkelt.
Och så pratade vi lite om "diciplinen" och om jag vill komma hemifrån och plugga så var det bara att jag åkte till biblan så fick jag komma in i det där... ja... vad det nu hette... Pluggstället med massa datorer och så. Jag har i alla fall tillgång till det dygnet runt. Det var superbra!
Annars kan jag sitta i själva biblan, men då har jag bara tillgång till dator 90 minuter per dag.... 

Jag skrev förklaringen om Charlies första tur ute i vår, till Annie B på facebook, och det är lika bra att klippa å klistra, så slipper jag skriva allt igen ;)

Charliepojken smet ut i morse kl 6, när Tony släppte ut Indra på morgonpinken.
Och när jag klev upp kl 9 så gjorde jag mig klar, slängde i lite mat i kattskålarna och åkte hemifrån...
Inte tänkte JAG på att Charlie var ute!! (Trots att Tony sa det till mig innan han for)
Tilläggas bör, att katterna inte har varit ute något än, sedan vintern var som kallast.
Så det här var första riktiga utgången för honom sedan det blivit lite mildare, och första gångerna brukar stunden bli ganska kort...

Sedan kom jag hem 11.30, gav katterna lite mat igen vid 12-tiden, och kommer på att jag inte har sett Charlie nåt...
Kommer på att han ju är UTE!!!
Jag rusar runt husknutarna som en toka, och jag är säker på att grannarna kollade lite skumt på mig! *skratt*
-Charlie... ksss ksss ksss, Charlie.... Bobbas, kom då Bobbas....
Sedan hör jag ett ynkligt med höööögt mjaaoouu dovt någonstans ifrån.
Kattluckan var tydligen öppen INÅT till garaget, men inte utåt.
Så han var där inne, sötnosen!
Jag öppnade porten, och ut rusade han, runt på baksidan, gosade lite med mina ben sen gick vi in via balkongen :)

Trots att jag var lite orolig där ett tag, att han skulle har frusit och sprungit in någon annan stans och blivit instängt, eller sprungit bort, så ÄR jag faktiskt TRYGG med att ha honom ute :)
Han är liksom så hemmakär :)

Lusa-gammtanta, hon är så "bekväm" av sig, så hon vill inte gå så långt när hon är ute. Hon vill ha nära till kattlådan hemma, maten och rent vatten...
Charlie kan gärna gå på toa ute i skogen eller runt förrådsboden där ute. *huff*
Han är lite mer "scout" å friluftskatt, medan Lusa är lite "storstadsbrud"
*HAHAHAHA* Det tyckte till och med JAG att det var kul!
Jag har inte dragit den liknelsen förut! 

Jag vill vänta lite med att släppa ut lilla Saffran, tills jag ser att hon väljer att springa HEMÅT om hon blir rädd för något, och att hon verkligen blir RÄDD för bilar.
Jag ska ha henne ute när det kommer en bil, sen ska jag shuscha å klappa händerna så hon blir EXTRA rädd för bilen, och stå på rätt sida så hon springer hemåt :)
Det brukar faktiskt funka riktigt bra :D


Nu ska jag ringa till snutte-Suzz igen! Sen ska jag se om jag får i mig nån liten lunch.



*poof*

Kommentarer
Postat av: Suzzen

Meeh, det var både roligt och tråkigt att läsa dina svar ! Det som var tråkigt var såklart det där med tårarna över flickan .. :( Men, jag hoppas att ALLA tårar i hela världen kan bytas till skratt nu hädanefter ! Sådeså ! :)



Sedan "vad dansar du till" HAHA ! Alkohol ! :) Klockrent !

2011-03-30 @ 20:09:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0