På nytt igen!

Det var ett jäkla tag sedan jag skrev "på riktigt" i bloggen!!
Det har ju bara blivit massa sparade statusuppdateringar från FaceBook!

Jag HOPPAS att jag ska kunna hålla lite bättre diciplin på skrivandet här.
NU BÖRJAR MITT LIV OM PÅ NYTT!
STARKARE MED NYA TAG!!
Få se om det blir bättre i ryggen att sitta i fåtöljen och skriva...
Idag pratade jag med min "knytpunkt" angående skolan, och just NU ser det ut som att jag kommer plugga 50% och eventuellt ta studielån.
Tror det är det som funkar bäst.
Jag fick erbjudande också om att få studera med ersättning, men då hade de bara utbildningen i ÖVERTORNEÅ!!
Då skulle jag få 8000:-/månad, och det ska jag betala hyra för där uppe också...
Nä, det blir HÄR i stan! Då får jag väl ta lån då!!! Jag som svurit på att aldrig ta studielån!
Och eventuellt så har jag sommarjobb/extrajobb!!! Men det är inte ALLS officiellt, eller säkert... Men hoppas!
Befinner mig just nu i mammas lägenhet, har tvättat den lilla tvätt jag hade, får passa på när man ändå har en tvättstuga!
JÖSSES vilken ren tvättstuga sen!!
Inte ett dammkorn, gruskorn, vattendroppe, eller tvättmedelsfläck!
Hela den här fastigheten och gården måste vara den mest välskötta jag sett faktiskt!
Vaktmästaren jobbar som en gnu, sopar bort gruset så FORT asfalten tinat fram, och skottar ordning på snöhögarna när de blir "stökiga".
Det är städat och rent i trapphuset, det är inte ens damm uppe på de rör som går i taket. (Hur ofta har jag inte sett rör med päls på?) Inte något bakom elementen heller!
Jag har gjort supergoda pannkakor idag till middag!!
Men så hade jag bara LINGONSYLT! Jag trodde det var jordgubbssylt!
Det gick, men var ingen höjdare!
Jag brukar inte vilja lägga ut namn i bloggen, men nu tänker jag göra det!
SUZANNE!!!♥♥
Vi har ju inte pratat på snart 2 år!! Hur det blev så behöver vi inte gå in på...
Men så för någon vecka sedan så fick jag det UNDERBARASTE mailet jag faktiskt, FAKTISKT NÅGONSIN fått!!
Jag hade haft 2 år på mig att bearbeta, vara ledsen, besviken, förtränga, vara arg, hata, glömma, och gå vidare, men JAG TRYCKTE BARA NER DET I HALSEN PÅ MIG SJÄLV!!!
Jag anklagade mig själv varvat med att anklaga henne, funderade på vart det gick fel, vad hade jag kunnat göra annorlunda...
Jag har tänkt på allt det där HELA TIDEN!
Jag ska inte säga VARENDA dag, men så gott som!
Alltid var det något runtomkring som skulle påminna mig!
När jag fick det här mailet, så kom det som en TOTAL chock för mig!
Jag visste INTE ALLS hur jag skulle reagera, vad jag skulle känna, vad jag skulle tro eller förvänta mig!
Jag grät i 10 timmar i sträck den kvällen! Jag kan LUGNT säga att mina ögon var tomma och svullna!
Och nästa dag 4 timmar i sträck...
Nu har vi hittat tillbaka till varandra, och det känns riktigt bra!
Det är klart att det aldrig blir som förut, då vi båda har haft 2 år till på oss i livet.
Men nästan samma känslor har kommit tillbaka! Jag ( i alla fall) har en del jag behöver smälta innan jag kan komma i kapp med våran vänskap. Och så har vi ju 2 år som vi måste uppdatera varandra om!
Bara synd att vi inte kan träffas så mycket.
INTE ALLS angående detta men:
HUR FASEN SKA JAG KLARA AV ATT TA UPP NÅGOT KÄNSLIGT MED EN NÄRSTÅENDE???
"-Ja, säg det på ett snällt sätt" Det fattar väl jag också...
Jag MÅSTE ha det sagt, men utan att såra! Och det är så FRUKTANSVÄRT jobbigt för mig!
NU HAR JAG I ALLA  FALL FÅTT TID HOS KÄKKIRURGEN!! 12:e maj
Jävla tänder till att jävlas!!
Och det är inte en kotte som vet vad som är fel! Det är INGEN som hört talas om mitt problem!
Nu ska jag surra lite på msn :)
*poof*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0