Placebo, plugga, ärenden.

Vad hittar pessimister som söker efter negativ fakta angående ett ämne...???
JO, NEGATIV FAKTA

Jag la ett par kommentarer på fb angående "kvacksalveri", akupunktur och placebo.
JAG tycker att det är bra om placebo fungerar.
Jag tycker att det inte spelar någon roll VAD det är, så länge det hjälper.
Men jag tycker dock INTE att det ska experimenteras med placebo i fall där livet står på spel.

Många tycker/tror att akupunktur är bullshit, men jag har själv positiva erfarenheter av det, trots min egen tidigare negativa tro på det hela.
Jag har blivit botad från nackspärr och mensverk, men det är något som JAG SJÄLV tror SKULLE KUNNA vara min egen placebo-effekt, då jag tycker att det är lindriga saker att bota.
Men jag brydde mig inte, jag blev i alla fall problemfri!
Men så har min ischias hållit sig borta i tre år tack vare akupunktur!!
Och JAG VISSTE INTE ENS OM ATT JAG BLEV BEHANDLAD FÖR DET!!!! (Lång historia)

Men att akupunktur stimulerar muskler är ju ett faktum, då man kan känna att det blir varmt runt nålen, och det gör MYCKET ONDARE när man sticker nålen i muskeln första behandlingen än när man sticker den i muskeln den andra behandlingen då muskeln är mindre spänd.
Och så finns det roliga konkreta siffror på hur kroppen reagerar under akupunkturbehandling.
Man kan mäta kroppens energi med en typ av "multimeter", skriva upp siffrorna från ett antal punkter på kroppen, och jämföra från behandling till behandling.
Jag var själv med och hjälpte till under en tid som "hobby-praktikant" hos en akupunktör, och fick se hur siffrorna ändrades hos ett antal patienter!
Det är ju ett bevis på att det hjälper, men det säger inget om det är via placebo eller inte.
Men spelar det någon roll i ett sådant fall???

Nog om det!
Igår var jag så trött, så jag somnade HANDLÖST dreglandes i soffan redan strax efter kl 18!
Gick isäng så fort jag vaknade till liv.
Sov till 9 idag då Indra skulle ut.
Sen satte jag mig och pluggade i dryga timmen, men blev slö i hövve å somnade på soffan i 2 timmar!!
Det tar på att använda hjärnceller som inte blivit petade på, på 15 år!!! *haha*

Tyckte först att jag inte begrepp ett jota av alla sju miljoner uppgifter!!
Men sen när jag skulle förklara för Tony hur svåra, krångliga och obegripliga uppgifterna var, så hade jag svårt att påvisa något... *skratt*
Så KANSKE KANSKE jag kommer grejja det!

Men jag känner att det är ett MÅSTE att jag får den här extra tiden på mig att titta på kursen innan den börjar!
Inte ALLS för att jag tror att jag har svårt att plugga, eller svårt att lära, eller ens svårt att klara uppgifterna, men för att jag inte ska ta ut mig..!
Jag vill inte gå igång på 100% och sedan falla ner och inte klara av det!
Jag har gett mig FASEN på att jag ska klara det här!
Hoppas bara att vi klarar oss ekonomiskt på det hela då...

Idag har jag varit på banken för att betala tillbaka en slant av de pengar jag lånat av mamma.
Varit på arbetsförmedlingen och skrivit under ett papper.
Gjort ett litet "snabbjobb" och handlat på Kicks.
Lämnat tillbaka ett par böcker på biblan.
Och handlat mat hos veterinären till Indra.

Nu ska jag hitta på något att äta till middag... JAG HATAR att tänka på mat när jag är mätt!!

Förresten...
Hoppas att de har trevligt i helgen, hur länge nu besöket skulle stanna :)
MEN JAG VILL OCKSÅ HÄLSA PÅ SUZZ!!! *sakna*



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0